پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261974
بانک مرکزي رفع معضل اعطاي تسهيلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد
تاریخ انتشار : 1402/10/03 09:19:54
نمایش : 294
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به کمک وام‌هاي خرد به کسب‌وکارهاي کوچک و خانگي گفت: بانک مرکزي رفع معضل اعطاي تسهيلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا دشتي اردکاني، عضو کميسيون تلفيق برنامه هفتم مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع‌رساني راه دانا، با اشاره به موضوع اعطاي تسهيلات خرد توسط بانک‌ها در بودجه‌بندي سال بعد اظهار نگراني خود را درباره کمبود تسهيلات خرد بانکي براي مردم بيان کرده و اظهار کرد: معتقدم که مردم در رفع مشکلات معيشتي خود در مضيقه قرار دارند و اگر بانک‌ها تسهيلات خرد را در اختيار مردم قرار ندهند، بخشي از اقتصاد کشور متوقف خواهد شد.

بانک‌ها نبايد اين‌طور فکر کنند که ارائه تسهيلات خرد به مردم و توليد، منجر به افزايش تورم خواهد شد

اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، تأکيد کرد: بانک‌ها نبايد اين‌طور فکر کنند که ارائه تسهيلات خرد به مردم و توليد، منجر به افزايش تورم خواهد شد. او معتقد است که تسهيلاتي که از بانک‌ها اخذ مي‌شود اگر در رونق کسب‌وکارهاي خانگي و کارگاه‌هاي کوچک هزينه شود، تأثيرات تورمي آن مهار خواهد شد و به رشد اقتصادي کشور کمک مي‌کند.

رکود، باعث قفل‌شدن فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌شود

وي با اشاره به پيش‌بيني رشد اقتصادي ۸ درصدي در برنامه هفتم توسعه، گفت: ارائه تسهيلات به مردم به تقويت رشد اقتصادي کشور کمک کرده و منجر به رشد توليد خواهد شد.

وي افزود: رکود اقتصادي باعث قفل‌شدن فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌شود و رشد اقتصادي پيش‌بيني شده در برنامه هفتم توسعه را تحقق نمي‌بخشد؛ ولي با اعطاي وام‌هاي خرد مي‌توان به اين رشد اقتصادي کمک کرد.

بانک مرکزي رفع معضل اعطاي تسهيلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد

دشتي اردکاني با تأکيد بر اينکه بانک مرکزي بايد به معضل عدم ارائه تسهيلات خرد بانکي به مردم ورود کند، معتقد است که دولت بايد تلاش کند تا رشد توليد در کشور رقم بخورد و بانک مرکزي نيز بايد رفع اين معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

بيشتر بخوانيد:

راهکار مجلس براي پرداخت تسهيلات خرد و قرض‌الحسنه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html